Procesa apraksts
1. Pakalpojuma pieprasīšana
Lai pieteiktos pašvaldības līdzfinansējuma saņemšanai ēkas fasādes atjaunošanas darbiem vai vēsturisku būvgaldniecības un metālkalumu izstrādājumu restaurācijas darbiem, iesniedzējs pirms atjaunošanas vai restaurācijas darbu uzsākšanas pašvaldībā iesniedz:
- pieteikumu;
- notariāli apliecinātu pilnvaru, ja pieteikumu iesniedzēja vārdā iesniedz ēkas īpašnieka vai kopīpašnieku (ja attiecas);
- daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku kopības lēmuma kopiju (ja attiecas);
- ēkas vai būvgaldniecības un metālkalumu izstrādājumu kopskata un detaļu krāsainas fotofiksācijas uz pieteikuma iesniegšanas brīdi;
- restaurācijas darbu aprakstu un skici (ja attiecas);
- izmaksu tāmi;
- Nacionālā kultūras mantojuma pārvaldes saskaņojumu un atļauju darbu veikšanai (ja attiecas);
- restaurācijas darbu veicēja atbilstošu kvalifikāciju apliecinošus dokumentus un citus dokumentus, kuri saistīti ar restaurācijas darbu veikšanu (ja attiecas);
- saimnieciskās darbības veicējiem pieteikumam jāpievieno de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotās veidlapas izdruka vai jānorāda sistēmā izveidotās un apstiprinātās veidlapas identifikācijas numurs;
- citus dokumentus, piemēram, vēsturiskās fotofiksācijas, izpētes materiālus, līgumus.
Dokumentus var iesniegt klātienē Tukuma novada pašvaldībā Talsu ielā 4, Tukumā, nosūtīt pa pastu vai elektroniski uz Tukuma novada pašvaldības oficiālo e-pastu vai e-adresi (elektroniski iesniegtiem dokumentiem jābūt parakstītiem ar drošu elektronisko parakstu).
2. Pakalpojuma apstrāde
Pieteikumu vērtēšanu veic ar Tukuma novada domes (turpmāk – Dome) lēmumu izveidota Vēsturisko ēku atjaunošanas izvērtēšanas komisija (turpmāk – Komisija).
Komisija, vērtējot pieteikumus, ir tiesīga pieprasīt precizējumus vai paskaidrojumus par iesniegtajiem dokumentiem, izmaksu aprēķiniem.
Pieteikumu izvērtēšana notiek to iesniegšanas secībā. Komisija pārbauda pieteikumu atbilstību noteikumu prasībām, tāmē iekļautās izmaksas un to pamatotību, izvērtē pieteikumus un sagatavo atzinumus Domei lēmuma pieņemšanai. Lēmumu par līdzfinansējuma piešķiršanu, izskatot Komisijas ieteikumu, pieņem Dome.
3. Pakalpojuma saņemšana
Pēc Domes lēmuma pieņemšanas par līdzfinansējuma piešķiršanu Komisija 10 (desmit) darba dienu laikā sagatavo un piedāvā pieteikuma iesniedzējam slēgt rakstisku līgumu ar pašvaldību par līdzfinansējuma saņemšanas kārtību.
Pēc darbu pabeigšanas pieteikuma iesniedzējs Komisijai iesniedz atskaiti par līdzfinansējuma izlietojumu, darbu pieņemšanas un nodošanas aktu, Būvvaldes veiktu atzīmi par būvdarbu pabeigšanu. Komisija klātienē apseko ēku, sastāda apsekošanas aktu un pieņem lēmumu iesniedzējam pārskaitīt pašvaldības līdzfinansējumu.
Par līdzfinsējuma nepiešķiršanu pieteikuma iesniedzējs tiek informēts rakstveidā. Lēmumu izsniedz atbilstoši pieprasīšanas izvēlei:
- klātienē – Tukuma novada pašvaldībā Talsu ielā 4, Tukumā, Tukuma novadā;
- elektroniski – uz norādīto e-pastu vai e-adresē.