Procesa apraksts
1. Pakalpojuma pieprasīšana
Klātienē pašvaldībā iesniedz šādus dokumentus:
- iesniegums par deklarētās dzīvesvietas ziņu anulēšanu;
- personu apliecinošs dokuments (pase vai personas apliecība);
- pilnvarotai personai notariāli apliecināta pilnvara;
- īpašuma vai īres tiesību apliecinošs dokuments, vai cits dokuments, kurš apliecina personas tiesības pārvaldīt nekustamo īpašumu;
- dokuments, kas apliecina, ka ir zudis tiesiskais pamats dzīvesvietas deklarācijai (vienošanās par īres tiesību izbeigšanu, līgums, kuram ir beidzies noteiktais termiņš, pirkuma līgums, spēkā stājies tiesas spriedums par dzīvojamās telpas lietošanas tiesību zaudēšanu un/vai izlikšanu no dzīvojamām telpām u.c.).
Pakalpojumu par deklarētās dzīvesvietas ziņu anulēšanu var pieprasīt arī pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu), nosūtot iesniegumu uz pašvaldības e-adresi vai e-pastu.
Lai iegūtu informāciju par savā īpašumā deklarētajām personām, jāautentificējas portālā www.latvija.lv un jāizvēlas Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) e-pakalpojumu “Manā īpašumā deklarētās personas”.
2. Pakalpojuma saņemšana
Pēc savas iniciatīvas vai personas iesnieguma pašvaldība veic datu pārbaudi un lemj par deklarētās dzīvesvietas ziņu anulēšanu vai atteikumu anulēt deklarētās dzīvesvietas ziņas. Iesniedzējs lēmumu saņem iesniegumā norādītajā kanālā (e-adresē, e-pastā, klātienē vai pa pastu).