Procesa apraksts
1. Pakalpojuma pieprasīšana
Lai saņemtu atļauju pastāvīgai ielu tirdzniecības organizēšanai un kļūtu par tirdzniecības organizatoru, juridiskai vai fiziskai personai, kura reģistrējusi saimniecisko darbību, vai publiskai personai jāiesniedz pašvaldībā iesniegums un nepieciešamie dokumenti:
- ar tirdzniecības organizatora parakstu apstiprināts dalībnieku saraksts, kurā norādīti:
- tirdzniecības dalībnieku nosaukumi vai vārdi, uzvārdi; reģistrācijas numuri vai personas kodi;
- realizējamo preču grupas;
- fiziskas personas apliecinājums, ka tā neveic saimniecisko darbību vai saskaņā ar likumu “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” var nereģistrēties kā saimnieciskās darbības veicēja, kā arī nenodarbina citas personas;
- apliecinājums, ka tirdzniecības dalībnieka rīcībā ir Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētas nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskās ierīces vai kvītis;
- saskaņojums ar nekustamā īpašuma īpašnieku vai tiesisko valdītāju – privātpersonu – vai valsts īpašumā esošā nekustamā īpašuma valdītāju (izņemot, ja tirdzniecība tiek plānota jūras piekrastē vai publiskajos ūdeņos);
- informācija par tirdzniecības vietai nepieciešamās teritorijas platību, izmēru, izvietojumu un arhitektonisko risinājumu.
Lai saņemtu atļauju ielu tirdzniecības organizēšanai īslaicīgai preču pārdošanai kultūras, sporta, reliģisku svētku vai citu pasākumu norises laikā un vietā, juridiskai vai fiziskai personai, kura reģistrējusi saimniecisko darbību, vai publiskai personai jāiesniedz pašvaldībā iesniegums un nepieciešamie dokumenti:
- ar tirdzniecības organizatora parakstu apstiprināts dalībnieku saraksts, kurā norādīti:
- tirdzniecības dalībnieku nosaukumi vai vārdi, uzvārdi; reģistrācijas numuri vai personas kodi;
- realizējamo preču grupas;
- fiziskas personas apliecinājums, ka tā neveic saimniecisko darbību vai saskaņā ar likumu “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” var nereģistrēties kā saimnieciskās darbības veicēja, kā arī nenodarbina citas personas;
- apliecinājums, ka tirdzniecības dalībnieka rīcībā ir Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētas nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskās ierīces vai kvītis;
- saskaņojums ar pasākuma rīkotāju par tirdzniecības organizēšanu pasākuma norises laikā un vietā, izņemot, ja pasākuma rīkotājs ir pašvaldība vai tās dibināta iestāde;
- informācija par tirdzniecības vietai nepieciešamās teritorijas platību, izmēru, izvietojumu un arhitektonisko risinājumu.
Iesniegumu var iesniegt klātienē kādā no Tukuma novada klientu apkalpošanas centriem vai pagastu pārvaldēs, pa pastu vai nosūtot uz pašvaldības oficiālo e-pastu vai e-adresi (elektroniski iesniegtiem dokumentiem jābūt parakstītiem ar drošu elektronisko parakstu).
2. Pakalpojuma apmaksa
Nodevas apmērs par ielu tirdzniecību Tukuma novadā noteikts Tukuma novada domes 2024. gada 29. februāra saistošajos noteikumos Nr. 9 “Par ielu tirdzniecības nodevu Tukuma novadā”.
Pašvaldības nodevu var samaksāt skaidrā naudā vai veicot bezskaidras naudas norēķinu.
Tukuma novada pašvaldības bankas konta rekvizīti:
Reģ. Nr. 90000050975
AS "Swedbank"
Kods: HABALV22
Konta Nr.: LV17HABA0001402040731
3. Pakalpojuma saņemšana
Atļaujas izsniedz atbilstoši pieprasīšanas izvēlei:
- klātienē - valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros vai pagastu pārvaldēs;
- elektroniski – uz norādīto e-pastu vai e-adresē.