26.februārī svinīgi tika atklāts Tukuma novada vienotais dispečerdienests, kurš savu darbību uzsāka jau šā gada 1.februārī.
Tukuma novada Domes deputāts un Teritoriālās attīstības komitejas priekšsēdētājs Indulis Zariņš stāsta, ka ideja par vienotā dispečerdienesta izveidi aizgūta no Jelgavas pašvaldības, kur jau no 2011.gada darbojas operatīvais informācijas centrs. 2014.gada 20.novembrī tika pieņemts konceptuāls Tukuma novada Domes lēmums par vienotā dispečerdienesta izveidi Tukumā un tā īstenošanai tika izveidota darba grupa. “Esmu lepns par to, ka mums bija spēks un drosme šādu lēmumu pieņemt un gandarīts par to, ka mūsu komanda spēja to īstenot. Protams, tas ir tikai ceļa sākums, un tālākā nākotnē dienesta funkcijas tiks vēl uzlabotas. Dispečerdienesta galvenais mērķis ir uzlabot iedzīvotāju labklājību un drošību, un mēs ceram, ka ar dienesta palīdzību šis mērķis tiks attaisnots.”
Tukuma novada Domes priekšsēdētājs Ēriks Lukmans savā uzrunā atzina, ka dispečerdienests darbojas pat veiksmīgāk nekā sākotnēji cerēts. Dienesta dispečeri uzklausa ne vien iedzīvotāju ziņojumus par saimniecisko un komunālo sfēru problēmām, bet bieži vien kļūst arī par uzticības personām. Tomēr būtiskākais ir tas, ka, zvanot uz bezmaksas tālruni 8881, cilvēki tiek uzklausīti un gūst palīdzību.
Tukuma novada pašvaldības policijas priekšnieks Armands Hohfelds informē, ka mēneša laikā dispečerdienestā ir reģistrēti 287 zvani. Starp tiem visbiežāk ir meklēta pašvaldības policijas palīdzība, bet ir arī zvani par dažādiem saimnieciskajiem jautājumiem, kas saistīti ar uzņēmumiem “Tukuma nami”, “Jauntukums”, “Tukuma ūdens”, “Komunālserviss TILDe”, “Clean R” un citiem.
Dispečerdienesta darbībā ietilpst iedzīvotāju ziņojumu pieņemšana par dažādiem bojājumiem un nekārtībām, kā arī videonovērošanas kameru uzraudzība. Tas strādā tiešā sasaistē ar pašvaldības policiju un visiem Tukuma novada saimnieciskajiem dienestiem.
Vienotā dispečerdienesta bezmaksas tālrunis ir 8881, kurš darbojas diennakts režīmā. Zvanot uz šo tālruni, tiks uzklausīts katrs iedzīvotāja ziņojums par tādiem jautājumiem kā ūdensvada, kanalizācijas, elektrības piegādes bojājumiem, atkritumu apsaimniekošanu, ceļu satiksmi, sabiedriskās kārtības uzraudzību un citiem jautājumiem. Lai novērstu savstarpējas nesapratnes no iedzīvotāja vai operatora puses, ziņojumi tiek ierakstīti.