Pašvaldība
Pakalpojumi no 1.jūlija

Pirmajā Tukuma novada Domes ārkārtas sēdē tika apstiprināts arī pašvaldības nolikums, jeb pamatdokuments, kas reglamentē Domes un pašvaldības darbu - Saistošie noteikumi Nr. 22. (skatīt šeit)

Nolikumā tika noteiktas un apstiprinātas arī Domes priekšsēdētāja un abu priekšsēdētāja vietnieku pilnvaras un darba pienākumi.

Priekšsēdētājs Gundars Važa īstenos savas pilnvaras likuma „Par pašvaldībām” noteiktajā kārtībā un atbildēs par visu Domes darbu kopumā, jo ir politiski un tiesiski atbildīgs par pašvaldības darbību un funkciju izpildi.

Domes priekšsēdētājs un Domes priekšsēdētāja vietnieki pieņems iedzīvotājus reizi nedēļā pirmdienās no plkst. 14.00 līdz 18.00 Domes telpās Talsu ielā 4, Tukumā, Tukuma novadā.

Domes priekšsēdētāja vietniece Inga Priede pieņems iedzīvotājus reizi nedēļā piektdienās no plkst. 10.00 – 15.00 Kandavas pilsētas un pagastu apvienības telpās, Dārza ielā 6, Kandavā.

Lai notiktu pašvaldības vienmērīga attīstība un darbs būtu reglamentēts, arī Domes priekšsēdētāja vietniekiem noteica amata pienākumus un darbības funkcijas pa nozarēm un teritoriālām vienībām. Abi vietnieki, saskaņā ar rīkojumu pilda Domes priekšsēdētāja pienākumus un īsteno tiesības viņa prombūtnes laikā vai viņa uzdevumā.

Domes priekšsēdētāja vietniece Inga Priede atbildēs par sociālās politikas jautājumiem, kas nozīmē, ka viņa koordinēs sociālās palīdzības, izglītības, kultūras, sporta, tūrisma, nevalstisko organizāciju jautājumus, sadarbību ar ārvalstu partneriem, veselības aprūpes pieejamības un veselīga dzīvesveida popularizēšanas jautājumus, kā arī koordinēs komunikācijas, mārketinga un sabiedrisko attiecību jautājumus Tukuma novadā. Organizēs un vadīs pašvaldības politikas izstrādi un realizāciju, kā arī investīciju piesaisti minētajās jomās. Savas darbības jomās organizēs Pašvaldības iesaistīšanos dažādās pašvaldību, valsts un nevalstiskajās programmās, sadarbosies ar nevalstiskajām organizācijām. Tāpat pārraudzīs tūrisma attīstības jautājumus un koordinēs sadarbību ar citām Latvijas Pašvaldībām.

Abi vietnieki ir vienojušies pārraudzīt arī Tukuma novada teritoriju, sadalot atbildību pēc teritoriālā principa. Tātad Inga Priede atbildēs par komunikāciju ar iedzīvotājiem un pārstāvēs šādas Pašvaldības teritoriālās vienības: Kandavas pilsētu, Cēres pagastu, Irlavas pagastu, Lestenes pagastu, Jaunpils pagastu, Viesatu pagastu, Jaunsātu pagastu, Pūres pagastu, Kandavas pagastu, Matkules pagastu, Tumes pagastu, Degoles pagastu, Vānes pagastu, Zantes pagastu un Zemītes pagastu.

Domes priekšsēdētāja vietnieks Imants Valers atbildēs par attīstības politikas jautājumiem, kas nozīmē, ka viņš koordinēs infrastruktūras attīstības, teritoriālās attīstības, īpašumu, komunālos, vides un uzņēmējdarbības veicināšanas jautājumus Tukuma novadā, organizēs un vada pašvaldības politikas izstrādi un realizāciju, kā arī investīciju piesaisti minētajās jomās. Savās darbības jomās koordinēs Eiropas Savienības fondu un valsts budžeta līdzekļu piesaistīšanu Pašvaldības attīstības projektiem. Dos saistošus rīkojumus, pamatojoties uz Domes lēmumiem, kādi ir pieņemti attiecībā uz Pašvaldību, Pašvaldības iestādēm un kapitālsabiedrībām, atbilstoši savai kompetencei un pārraudzības jomām. Pārraudzīs Pašvaldības funkciju nodrošināšanu, atbildot un pārstāvot šādas Pašvaldības teritoriālās vienības: Tukuma pilsētu, Zentenes pagastu, Sēmes pagastu, Džūkstes pagastu, Slampes pagastu, Engures pagastu, Lapmežciema pagastu, Smārdes pagastu.

Abi priekšsēdētāja vietnieki savas darbības jomās bez īpaša pilnvarojuma pārstāvēs Pašvaldību valsts pārvaldes institūcijās, Latvijas Pašvaldību savienībā un citās organizācijās, kā arī veiks citus uzdevumus un pildīs pienākumus, kurus nosaka atsevišķi Domes lēmumi un Domes priekšsēdētāja rīkojumi.

Domes kārtējās sēdes notiks vienu reizi mēnesī katra mēneša ceturtās/pēdējās nedēļas trešdienā plkst. 9.00 Tukuma novada Domes ēkā Talsu ielā 4, Tukumā.