Procesa apraksts
1. Pakalpojuma pieprasīšana
Lai mainītu nekustamā īpašuma lietošanas mērķi, nekustamā īpašuma īpašniekam vai tā pilnvarotai personai Tukuma novada pašvaldība jāiesniedz iesniegums, kurā norāda:
- zemes vienības adresi;
- zemes vienības vai zemes vienības daļas kadastra apzīmējumu;
- zemes vienības vai zemes vienības daļas platību;
- zemes vienības vai zemes vienības daļas izmantošanu;
- telpu grupu lietošanas veidus ēkās ar izvērtējamām telpu grupām.
Pieteikumam pievieno šādu dokumentu kopijas:
- īpašuma tiesības, tiesiskā valdījuma vai zemes lietojuma tiesības apliecinošs dokuments;
- zemes vienības robežu plāns un zemes platību sadalījuma attēlojums (piemēram, nomas līgums vai tā grafiskais pielikums, ēku funkcionālai uzturēšanai un apsaimniekošanai norādīto platību grafiskais materiāls) pa vairākām zemes vai būvju izmantošanām, ja zemes vienībai vai zemes vienības daļai ir vairākas izmantošanas;
- pilnvarotajām personām – pilnvarojuma apliecinājums.
Pašvaldības speciālists, izvērtējot pieteikumu noteiks papildus dokumentus, kādus nepieciešams iesniegt.
Sūtot dokumentu kopijas pa pastu, tām ir jābūt apliecinātām un pēc speciālista pieprasījuma jāuzrāda dokumenta oriģināls.
Pārējos gadījumos papildu dokumenti nav nepieciešami, jo pamatojums lietošanas mērķa maiņai ir pašvaldības izsniegtie dokumenti, kas ir pieejami starp pašvaldības struktūrām.
Iesniegumu var iesniegt klātienē kādā no Tukuma novada klientu apkalpošanas centriem vai pagastu pārvaldēs, pa pastu vai nosūtot uz pašvaldības oficiālo e-pastu vai e-adresi (elektroniski iesniegtiem dokumentiem jābūt parakstītiem ar drošu elektronisko parakstu).
2. Pakalpojuma saņemšana
Lietošanas mērķi nosaka vai maina ar pašvaldības lēmumu15 dienu laikā pēc pieteikuma un visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas vai sagatavo pamatotu atteikumu.
Pēc lēmuma pieņemšanas pašvaldība informāciju par noteikto vai mainīto lietošanas mērķi Valsts zemes dienestam iekļaušanai Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā nodod tiešsaistes datu pārraides režīmā, neiesaistot privātpersonu.
Lēmums tiek nosūtīts Valsts zemes dienestam reģistrācijai Nekustamā īpašuma Valsts kadastra informācijas sistēmā un izsniegts pieteicējam atbilstoši pieprasīšanas izvēlei:
- klātienē - valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros vai pagastu pārvaldēs (uzrādot personu apliecinošu dokumentu);
- pa pastu;
- elektroniski - uz norādīto e-pastu vai e-adresē.