Procesa apraksts
1. Pakalpojuma pieprasīšana
Lai saņemtu materiālo pabalstu krīzes situācijā, Tukuma novada pašvaldības teritorijā esošās mājsaimniecības pārstāvis viena mēneša laikā pēc krīzes situācijas rašanās iesniedz Tukuma novada pašvaldības iestādē “Tukuma novada sociālais dienests” iesniegumu par materiālā pabalsta pieprasīšanu un dokumentu kopijas (uzrādot oriģinālu), kas apliecina krīzes situācijas faktu.
Dokumentus klātienē var iesniegt Tukuma novada sociālajā dienestā vai pagastu klientu apkalpošanas punktos pie sociālās palīdzības organizatora, nosūtīt pa pastu, nosūtīt uz Tukuma novada sociālā dienesta oficiālo e-pastu vai e-adresi (elektroniski iesniegtiem dokumentiem jābūt parakstītiem ar drošu elektronisko parakstu).
2. Pakalpojuma apstrāde
Tukuma novada sociālais dienests, mēneša laikā pēc nepieciešamo dokumentu saņemšanas un pamatojoties uz sociālā darbinieka sniegto atzinumu par mājsaimniecības sociālo situāciju un tās atbilstību krīzes situācijai, pieņem lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai par atteikumu to piešķirt. Par pieņemto lēmumu informē atbalsta pieprasītāju.
Materiālo pabalstu krīzes situācijā, pēc sociālā darbinieka ieteikuma, var aizstāt ar pabalstu natūrā, sedzot izdevumus par mājsaimniecībai nepieciešamo preču vai pakalpojumu izdevumu segšanu sociālo funkcionēšanas spēju nodrošināšanai.
Psihosociālo palīdzību sniedz saskaņā ar sociālā darbinieka sniegto izvērtējumu.
Ja tiek konstatēts, ka mājsaimniecība atbilst sociālās palīdzības saņēmēja kritērijiem, bet iepriekš nav vērsusies pēc palīdzības, tiek izvērtēta iespēja piešķirt attiecīgu statusu, sociālās palīdzības pabalstus un atvieglojumus.
3. Pakalpojuma saņemšana
Pabalsts tiek ieskaitīts pieprasītāja norādītajā norēķinu kontā vai izmaksāts skaidrā naudā Tukuma novada pašvaldības kasēs, vai par pabalsta summu apmaksā preces vai pakalpojumus, kas nepieciešami krīzes situācijas seku novēršanai vai mazināšanai.