Aktualitātes

Droša sūtījumu piegāde ir viena no "Latvijas Pasts" prioritātēm, ko iespējams īstenot vien tad, ja sūtījuma saņēmējs ir parūpējies par atbilstošu un identificējamu pastkastīti. Ja tā būs bojāta, uz tās nebūs precīzas adreses vai tā atradīsies nesasniedzamā vietā, tad sūtījuma piegāde dzīvesvietā nebūs iespējama, un pēc tā būs jāmēro ceļš līdz tuvākajai pasta nodaļai vai arī tas tiks atgriezts sūtītājam. 

"Latvijas Pasts" darbinieki ikdienā nereti sastopas ar izaicinājumiem, ko rada bojātas, neidentificējamas vai vispār neuzstādītas pastkastītes. Reizēm to izmērs neatbilst saņemamajiem sūtījumiem vai arī tās ir novietotas nepiemērotās un pastniekam grūti pieejamās vietās. Tikpat svarīgi ir uz pastkastītes norādīt precīzu adresi, nevis, piemēram, tikai tās īpašnieka vārdu un uzvārdu.

Kurzemes reģionā pastnieki apkalpo 246 067 adreses, kur ik dienu saskaras ar aptuveni 15 157 bojātām vai sūtījumu piegādēm neatbilstošām, tai skaitā vispār neuzstādītām, pastkastītēm.

Šāda situācija ir arī Tukuma novadā, kur pastniekiem sūtījumi jāpiegādā 29 510 adresēs, bet aptuveni 1660 pastkastīšu ir bojātas, neatbilstošas vai vispār nav uzstādītas.

Sūtījumu saņemšanai nepiemērotas vai īpašumā vispār neuzstādītas pastkastītes sastopamas gandrīz katra pastnieka apkalpes teritorijā, un šī ir izplatīta problēma gan pilsētās pie daudzdzīvokļu un privātmājām, gan mazāk apdzīvotos apvidos.

Lai pasta sūtījums droši sasniegtu galamērķi, "Latvijas Pasts" aicina pievērst uzmanību sev piederošo pastkastīšu stāvoklim – lai tās ir darba kārtībā, ir slēdzamas, lai uz tām ir skaidri saskatāma adrese, dzīvokļa numurs vai mājas nosaukums, uzvārds vai juridiskas personas nosaukums, lai pastkastīte atrodas pieejamā vietā un ir atbilstoša izmēra.  

Ja pastkastītes nav novietotas un noformētas atbilstoši Ministru kabineta noteikumu prasībām, tad pasta pakalpojumu sniedzējam ir tiesības pasta sūtījumus atgriezt sūtītājam, neuzglabājot pasta nodaļā, vai izsniegt pēc pieprasījuma pasta nodaļā, ja sūtījums ir uzglabāts.