Tūrisms
Attēls

Kurzemes plānošanas reģiona un visu 8 Kurzemes pašvaldību tūrisma speciālisti, tai skaitā arī no Tukuma, no šī gada 10. līdz 14. novembrim devās pieredzes apmaiņas vizītē uz Islandi, lai iepazītu inovatīvus risinājumus un veiksmīgus piemērus tūrisma veicināšanai visa gada garumā. Vizītes laikā tika apmeklēti vairāki nozīmīgi objekti un organizācijas, kas sniedza praktisku ieskatu, kā piesaistīt apmeklētājus arī nesezonā.

Apmeklētās vietas un iegūtās atziņas:

Secret Lagoon
Viena no Islandes vecākajām ģeotermālajām lagūnām, kas sākotnēji bija paredzēta tikai vietējiem iedzīvotājiem. Nesen tā atvērta tūrismam, piedāvājot unikālu iespēju apmeklētājiem izbaudīt dabisko siltumu un relaksāciju visa gada garumā. Lagūna ir lielisks piemērs, kā līdzsvarot vietējo vajadzības un tūrisma attīstību, radot pievilcīgu un ilgtspējīgu piedāvājumu nesezonā. Vairāk informācijas: https://secretlagoon.is/

Frðheimar Tomato Farm
Islandes lielākais tomātu ražotājs, kas ik dienas uzņem 300–400 viesu. Šī ģimenes vadītā ferma piedāvā apmeklētājiem iespēju baudīt tomātu ēdienus tieši siltumnīcā, kas rada siltu un mājīgu atmosfēru pat aukstākajos ziemas mēnešos. Tomātu apputeksnēšanā tiek izmantotas kamenes, kas sniedz dabisku risinājumu un nodrošina ilgtspējīgu audzēšanu. Fermu var apmeklēt visa gada garumā, padarot to par izcilu piemēru tam, kā piesaistīt apmeklētājus neatkarīgi no sezonas. Vairāk informācijas: https://fridheimar.is/en/

Efsti Dalur piena ferma
Ģimenes uzņēmums, kas tūrisma nozarei pievienojās 2013. gadā, lai papildinātu ienākumus. Ferma piedāvā restorānu, kurā tiek izmantoti vietējie piena produkti, gaļa un gardumi, tostarp slavenais mājas saldējums. Vasarā ferma uzņem līdz 10 000 viesu, taču arī ziemā tā piedāvā unikālu pieredzi, ļaujot apmeklētājiem baudīt ainavisko apkārtni un iepazīt fermas dzīvi. Vairāk informācijas: https://efstidalur.is/

Hafnar House
Radoša kopstrādes māja Reikjavīkā, kas apvieno 19 uzņēmumus un aptuveni 300 cilvēku kopienu. Šī vieta veicina inovāciju un sadarbību, piedāvājot vidi, kur tiek radītas jaunas idejas un projekti. Industriālajā ēkā, kas būvēta 1930. gados, apmeklētāji var iepazīties ar Islandes radošo industriju attīstības modeli. Vairāk informācijas: https://hafnarhusid.is/

Startup Tourism Talks
Pasākums, kas pulcēja jaunuzņēmumus no tūrisma nozares, prezentējot arī 10 jaunas tūrisma starpup idejas. Diskusijās tika izcelti atbalsta mehānismi, piemēram, ekspertu konsultācijas, pieredzes apmaiņas platformas un akseleratori, kas palīdz uzņēmējiem ieviest jauninājumus un attīstīt savu piedāvājumu. Šī iniciatīva ir lielisks piemērs, kā veicināt uzņēmējdarbības inovācijas arī Kurzemē. Vairāk informācijas: https://klak.is/

Islandes Tūrisma klasteris
Šī organizācija apvieno dažādus tūrisma nozares dalībniekus, lai stiprinātu Islandes tūrisma konkurētspēju un radītu kopīgu vērtību. Klasteris, kurā šobrīd ir aptuveni 55 biedri, aktīvi iesaistās inovāciju atbalstā, mārketinga stratēģiju veidošanā un kopienas iesaistē, lai nodrošinātu nozares ilgtspēju. Šis modelis var kalpot kā iedvesmas avots arī Kurzemes tūrisma nozares attīstībai. Vairāk informācijas: https://www.islenskiferdaklasinn.is/

Visit Iceland
Publiskās un privātās partnerības organizācija, kas apvieno valdības un privātos sektorus, lai kopīgi attīstītu Islandes tūrisma piedāvājumu. Komanda ar 40 profesionāļiem īsteno stratēģiskus mārketinga projektus un veido radošas kampaņas, lai piesaistītu apmeklētājus visa gada garumā. Organizācija dalījās pieredzē, kā Islandei izdodas efektīvi sadarboties dažādiem nozares spēlētājiem. Vairāk informācijas: https://visiticeland.com/ 

Hidden Iceland
Luksusa ceļojumu uzņēmums, kas specializējas individuāli pielāgotos piedāvājumos, nodrošinot premium klases ceļojumu pieredzi. Vidēji grupas sastāv no 5–6 cilvēkiem, pārsvarā ģimenēm un pāriem, un piedāvājums aptver visus gadalaikus. Uzņēmumā strādā 27 darbinieki un 20 ārpakalpojuma sniedzēji (frīlanceri), kas palīdz nodrošināt augstas kvalitātes pakalpojumus. Hidden Iceland sadarbojas ar labākajiem vietējiem pakalpojumu sniedzējiem un šobrīd paplašina mārketinga aktivitātes Apvienotās Karalistes un Šveices tirgos, redzot tur izaugsmes potenciālu. Vairāk informācijas: https://hiddeniceland.is/

Perlan Museum
Ikoniska apskates vieta Reikjavīkā, kas piedāvā interaktīvas izstādes par Islandes dabu, kultūru un klimata pārmaiņām. Muzejs ir piemērs tam, kā izmantot tehnoloģijas un dizainu, lai piesaistītu apmeklētājus visa gada garumā. Tā piedāvājums ir vienlīdz interesants gan vietējiem, gan starptautiskajiem tūristiem. Vairāk informācijas: https://perlan.is/

Northern Lights - Fantastic Film Festival
Ikgadējs tematiskā kino festivāls Akureyri, kas piesaista apmeklētājus arī nesezonā. Dibinātāji uzsvēra, ka festivāls veidots, lai izceltu fantastiskā žanra mākslu un vienlaikus stiprinātu vietējo ekonomiku. Festivāls piesaista dažādu vecumu un interešu cilvēkus, piedāvājot unikālu kultūras pieredzi. Vairāk informācijas: https://www.fantasticfilmfestival.is/

Šī pieredzes apmaiņas vizīte sniedza jaunas atziņas par nesezonas tūrisma attīstības iespējām un mudināja meklēt inovatīvus risinājumus, lai Kurzeme kļūtu par pievilcīgu tūrisma galamērķi neatkarīgi no gadalaika.

Pieredzes apmaiņas vizīte tika organizēta Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta 2014.–2021. gada perioda programmas "Vietējā attīstība, nabadzības mazināšana un kultūras sadarbība" Divpusējās sadarbības fonda Kurzemes plānošanas reģiona īstenotās iniciatīvas “Baltijas-Ziemeļvalstu pieredzes apmaiņa ilgtspējīga tūrisma veicināšanā” ietvaros.