Aktualitātes

Sākot no 2016. gada 1. aprīļa, mainīsies Valsts zemes dienesta (VZD) klientu apkalpošanas adrese un pieņemšanas laiki Tukumā.

Tā kā šī gada 1. aprīlī durvis vērs Tukuma Valsts un pašvaldību vienotais klientu apkalpošanas centrs (VPVKAC), tajā iesaistījies arī Valsts zemes dienests (VZD). Turpmāk saņemt VZD pakalpojumus un konsultācijas Tukuma un apkārtnes iedzīvotāji varēs Talsu ielā 4 pirmdienās – ceturtdienās plkst. 8:00-17:00, piektdienās – 8:00-16:00.

Līdzšinējās telpās VZD klientu apkalpošanas centrs pavadījis jau vairāk nekā piecus gadus un pēdējā - 2015. gadā, vidēji apkalpojis 13 klientus dienā.

2015. gadā sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (VARAM) un novadu pašvaldībām, tika uzsākta valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (VPVKAC) izveide reģionu nozīmes attīstības centros. Šajos centros ir nodrošināta iespēja saņemt dažādu iestāžu pakalpojumus vienuviet. Tukumā līdzās citiem konsultantiem, iedzīvotājus konsultēs divi VZD speciālisti.

VZD klientu apkalpošana jaunajā vietā noritēs pēc ierastā principa un tādā pat apjomā kā līdz šim – pakalpojumu pieprasīšana, materiālu izsniegšana, konsultācijas. Mainās tikai pieņemšanas laiki un atrašanās vieta. Tādēļ neērtībām klientu apkalpošanā nevajadzētu rasties.

Iesaka izmantot e-pakalpojumus

VZD informē, ka šobrīd lielāko daļu informācijas izsniegšanas pakalpojumus (“Mani dati kadastrā”, vēsturiskā kadastrālā vērtība, Kadastra un Valsts adrešu reģistra teksta un telpiskie dati u.c.) ir iespējams pieprasīt un saņemt elektroniski. To var izdarīt VZD datu publicēšanas un e-pakalpojumu portālā www.kadastrs.lv (Kadastrs.lv) sadaļā “Elektroniskie pakalpojumi”. Portālā Kadastrs.lv ir izveidoti arī citi jauni e-pakalpojumi. Piemēram, dokumentu iesniegšana datu reģistrācijai vai aktualizācijai Kadastrā. Iedzīvotājiem jārēķinās, ka atsevišķu pakalpojumu pieprasīšanai būs nepieciešams drošs elektroniskais paraksts ar laika zīmogu.

Lai izmantotu e-pakalpojumus, iedzīvotājiem portālā Kadastrs.lv iespējams autentificēties ar interneta bankas rekvizītiem, e-parakstu vai e-ID karti. Sistēma katram klientam izveido sadaļu “Mans konts”, kurā iespējams iesniegt pasūtījumu izpildei nepieciešamos dokumentus un saņemt pasūtītos dokumentus un datus, apmaksāt par pakalpojumiem izrakstītos rēķinus, kā arī sekot līdzi pasūtījuma izpildes gaitai. No 2016. gada sākuma atsevišķus pakalpojumus būs izdevīgāk saņemt e-vidē, kur tie būs pieejami par mazāku samaksu, nekā veicot pasūtījumu klātienē klientu apkalpošanas centrā. Dienests atgādina, ka e-vidē portālā Kadastrs.lv ir pieejams plašs bezmaksas kadastra teksta un telpisko datu apjoms.

Juridiskām personām iesakām pieteikties juridiskās personas konta izveidei portālā Kadastrs.lv un, ja VZD pakalpojumus izmanto regulāri, slēgt portāla Kadastrs.lv abonēšanas līgumu.

Informāciju sagatavoja / papildu informācija:
Sandra Vīgante, sabiedrisko attiecību vadītāja
Valsts zemes dienests
sandra.vigante@vzd.gov.lv
T. 67038606